اغلب اسمارت فون‌های مطرح اندرویدی بازار در حال حاضر با صفحه نمایش QHD که وضوح تصویر 2560 در 1440 پیکسل را ارایه می‌دهند عرضه می‌شوند اما متاسفانه سونی فعلا در این بین حضور ندارد. سال گذشته سونی از مهاجرت به QHD در اکسپریا Z3 سر باز زد و امسال نیز این شرکت گویا روند مشابهی را پیش گرفته است و در اکسپریا +Z3 شاهد یک صفحه نمایش فول اچ‌دی هستیم.

Sony-Xperia-Z3+

Jonathan Lin مدیر عامل سونی موبایل در تایوان در خصوص این موضوع اظهار نظر کرده است و بر اساس گفته وی، سونی تنها زمانی صفحه نمایش‌هایی با وضوح QHD را عرضه خواهد کرد که بتواند افزایش کیفیت چشمگیری را ایجاد کند که تکنولوژی پردازشگر تصویر مناسبی نیز داشته باشد و در حال حاضر سونی بر این باور است که یک صفحه نمایش 5.5 اینچی هرگز نمی‌تواند وضوح QHD را برای کاربر القا کند.

به طور حتم صفحه نمایش‌های QHD انرژی زیادی را مصرف می‌کنند که این تاثیری منفی بر طول عمر باتری دارد. اکسپریا Z3 و اکسپریا +Z3 بدلیل اینکه مصرف بالای صفحه نمایش‌هایی با وضوح 2560 در 1440 پیکسل را ندارند به راحتی می‌توانند تا دو روز را دوام بیاورند و با این اوصاف از آن جایی که در حال حاضر وضوح فول اچ‌دی به اندازه کافی مناسب است پس فعلا سونی تصمیم ندارد که به سمت صفحه نمایش‌های QHD مهاجرت کند.

شما چطور فکر می‌کنید؟ آیا سونی راه صحیحی را انتخاب کرده است؟

منبع:tnews