هر چقدر که پارسال جنجال های چندان زیادی بین دو بازی black ops 2 و medal of honor warfighter به وجود نیامد ، اما به نظر می رسد که امسال باز هم به مانند دو سال قبل شاهد جنجال های مطبوعاتی زیادی بین EA و Activision خواهیم بود که البته دلیل آن هم وجود قسمت جدیدی از Battlefield می باشد. زیرا بنا به اعلام Activision این شرکت پول و منابع بسیار زیادی را خرچ Call of Duty: Ghosts کرده تا به این اطمینان برسد که قادر به پیروز شدن در برابر Battlefield 4 می باشد.

در طی یک جلسه ی پرسش و پاسخ با یک سرمایه گذار، Activision چنین بحثی را مطرح کرده است. البته این شرکت نگرانی هایی هم در مورد رقابت بازی Skylanders: Swap Force با Disney Infinity هم دارد ، چرا که بازی Skylanders: Swap Force هم منبع قابل توجهی از سود برای Activision می باشد.

به هر حال مدیر عامل این شرکت یعنی Bobby Kotick اظهار داشته است که Call of Duty: Ghosts بزرگ ترین برنامه ی بازاریابی را در تمامی تاریخچه ی این برند دارد که برای کنسول های نسل بعدی و فعلی عرضه می شود. او همچنین به این نکته اشاره کرده است که انتظار رقابت سختی را بین Battlefield 4 و Call of Duty: Ghost را می کشد.

نام: bf4-vs-codghosts.jpg نمایش: 128 اندازه: 43.4 کیلو بایت


Battlefield 3 تاکنون بیش از ۲۰ میلیون سخه در سرتاسر جهان فروخته است و Battlefield 4 هم که به تازگی معرفی شده است به دلیل گرافیک بسیار خوبش برای نسل آینده مورد تقدیر قرار گرفت و با این حساب نگرانی Activison و صرف هزینه هایی سنگین برای Call of Duty: Ghosts قابل فهم است.

در Battlefield 4 بازیکن کنترل فردی با نام “Recker” را که یکی از اعضای نیروهای ویژه ی ایالات متحده با نام “Tombstone” است را در سال ۲۰۲۰ دراختیار خواهد گرفت. هم تیمی های او نیز شامل SSgt. Dunn و یک فرمانده ی ایرلندی خواهند بود. در گیم پلی که به تازگی از Battlefield 4 با نام ”Fishing in Baku” ( ماهیگیری در باکو ) به نمایش گذاشته شد ، تیم Tombstone ماموریت حمل اطلاعات حیاتی را برعهده داشت و باید از پایتخت آذربایجان یعنی باکو فرار می کردند زیرا نیروهای ویژه ی روسیه به دنبال آن ها بودند. همچنین اشاره شده است که بخش تک نفره ی بازی در چین نیز رخ می دهد ، زیرا با افزایش تنش هایی که میان روس ها ، چینی ها و آمریکایی ها به وجود می آید جنگ بزرگی رخ می دهد.

نام: call-of-duty-ghosts.png نمایش: 128 اندازه: 41.7 کیلو بایت


این در حالی می باشد که فعلا Activison فقط تیزری از Call of Duty: Ghosts منتشر کرده است. البته در کنفرانس مایکروسافت برای رونمایی از کنسول نسل بعدیش که ۲۱ می خواهد بود شاهد رونمایی رسمی از این بازی شوتر اول شخص جنگی خواهیم بود. این بازی در تاریخ ۵ نوامبر برای پلتفرم های Xbox 360, PS4, PS3, PC و Wii U و کنسول بعدی مایکروسافت عرضه خواهد شد.

شما در کدام سمت این نبرد هستید؟

منبع:sakhtafzarmag